V კლ
ძირითადი რესურსი/ტექსტი: იავნანამ რა ჰქმნა კლასი: საათების სავარაუდო რაოდენობა:
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
გრძელვადიანი მიზნები სამიზნე ცნებები და მათთან დაკავშირებული
მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი:
მოთხრობის მიხედვით მხატვრული ტექსტის შეჯამების დაწერა
(ი.გოგებაშვილის „იავნანამ რა ჰქმნა“) ცნებები/ქვეცნებები: ტექსტი - მთავარი და არამთავარი ინფორმაცია,
პუნქტუაცია, წერის სტრატეგიები. |
საკვანძო შეკითხვები |
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური
დავალებები |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
1) ტექსტი - მხატვრული
ტექსტის შეჯამება (შედეგები: II. 3; II. 5; II. 7; II. 8; II. 9; II. 10 1.ტექსტის მეშვეობით
ავტორი გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას უკავშირდება. 2.ტექსტში პირდაპირ
ან არაპირდაპირ მოცემული მინიშნებების საფუძველზე
შესაძლებელია ტექსტის სიღრმისეულად, ახლებურად გააზრება, ახალი კუთხით წარმოჩენა.
3.ტექსტის გასაგებად/შესაქმნელად
მნიშვნელოვანია სტრატეგიების აღმოჩენა და გამრავალფეროვნება. 4.
ტექსტი
შეიძლება იყოს მოთხრობის შეჯამება ტექსტი: მოთხრობა მკვიდრი წარმოდგენები 1. შინაარსი Ø
მოთხრობაში გადმოცემულია გამოგონილი ამბავი, რომელიც შეიძლება
ეფუძნებოდეს ნამდვილ ამბავს; Ø
მოთხრობაში
მონაწილეობენ პერსონაჟები: ადამიანები, სულიერი და უსულო არსებები; Ø
თხრობა ხშირად გამდიდრებულია სხვადასხვა დეტალით; Ø
მოთხრობაში შეიძლება ერთმანეთს ენაცვლებოდეს
თხრობა და აღწერა, გამოყენებული იყოს დიალოგები. 2. აგებულება Ø მოთხრობაში
გადმოცემულ ამბავს აქვს სამი ნაწილი (დასაწყისი, შუა ნაწილი, დასასრული),
რომლებიც აზრობრივად შეესაბამება ერთმანეთს; Ø მოთხრობაში
ამბავი გადმოიცემა დროითი თანმიმდევრობის დაცვით. 3. ენა Ø
მოთხრობაში გამოიყენება ხატოვანი ენა, იშვიათად
ხმარებული, უჩვეულო თუ საინტერესო სიტყვები; Ø
გამოიყენება
სხვადასხვაგვარი წინადადებები, რომლებიც თანამიმდევრულად ებმის
ერთმანეთს. Ø შეიძლება
გამოყენებული იყოს დროითი მიმდევრობის გამომხატველი ენობრივი საშუალებები. |
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები) I ეტაპი: კომპლექსური
დავალების გაცნობა II ეტაპი. კომპლექსური დავალების შინაარსი (/განხორციელება) |
დაწერე „იავნანამ რა ჰქმნას“
მიხედვით მხატვრული ტექსტის შეჯამება
ქვემოთ მოცემული ცხრილის გამოყენებით. წერისას გამოიყენე სასვენი ნიშნები.
ნამუშევარში: ü მინიშნებებზე დაყრდნობით
წარმოაჩინე თითოეული თავის მთავარი აზრი; ნამუშევრის პრეზენტაციისას
წარმოაჩინეთ: ·
რატომ ფიქრობთ, რომ
თქვენი ნამუშევარი მხატვრული ტექსტის შეჯამებაა (მოთხ. 1, 2, 3); ·
რომელი
მინიშნებები შეარჩიეთ მთავარი ინფორმაციის გამოსაკვეთად? (ტ. 1, 2); ·
რა ხერხები/სტრატეგიები
გამოიყენეთ ტექსტის გასაგებად (ტ.3); ·
რა ხერხები გამოიყენეთ
ნამუშევრის პირველადი ვერსიის გასაუმჯობესებლად
(ტ. 3). |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი ცნება/ქვეცნება ფუნქციური
სამეტყველო ქმედება - აღწერა, |
სამიზნე
ცნების საკვანძო შეკითხვა/ შეკითხვები: |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
(V
– VI კლასებისთვის)
თემა: გოგონები და ბიჭები ძირითადი რესურსი/ტექსტი: რ. ინანინშვილი „მირანდუხტ“ კლასი: საათების სავარაუდო რაოდენობა:
|
|
||||||||||||||||
გრძელვადიანი მიზნები
სამიზნე ცნებები და მათთან
დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი:
მირანდუხტის მიერ გერონტისადმი წერილის მიწერა
(რ. ინანიშვილი „მირანდუხტის“ საფუძველზე).
ცნებები/ქვეცნებები:
ტექსტი_ წერილი, პერსონაჟი,
მთავარი და არამთავარი, ადრესანტი, ადრესატი. |
საკვანძო შეკითხვები როგორ დავწერო
მირანდუხტის პოზიციიდან წერილი გერონტისადმი? რა აუცილებელი შინაარსობრივი,
სტრუქტურული და ენობრივი თავისებურებები უნდა გავითვალისწინო წერილის წერისას? |
შუალედური სასწავლო მიზანი
კომპლექსური
დავალებები |
|
|
||||||||||||
(1) ტექსტი - წერილი (შედეგები: II. 3; II. 5; II. 7; II. 8; II. 9; II. 10
1.ტექსტის მეშვეობით ავტორი გვიზიარებს თავის
სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას უკავშირდება. 2.ტექსტში პირდაპირ ან არაპირდაპირ მოცემული
მინიშნებების საფუძველზე შესაძლებელია ტექსტის
სიღრმისეულად, ახლებურად გააზრება, ახალი კუთხით წარმოჩენა. 3.ტექსტის გასაგებად/შესაქმნელად
მნიშვნელოვანია სტრატეგიების აღმოჩენა და გამრავალფეროვნება. 4.ტექსტი შეიძლება იყოს წერილი.
წერილი მკვიდრი წარმოდგენები
1. შინაარსი Ø დაწერილია რაიმე
მიზნით; Ø დაწერილია კონკრეტული ადამიანის მიმართ, რომელსაც ავტორი
უზიარებს თავის სათქმელს (მაგ., საკუთარ ფიქრებს, დამოკიდებულებებს, განცდებს, აძლევს რჩევას, აწვდის რაიმე ინფორმაციას). 2. აგებულება Ø წერილი შედგება სამი
ნაწილისგან: ა) მიმართვა/მისალმება, ბ) ძირითადი ნაწილი, გ) დამშვიდობება, ავტორის ხელმოწერა.
3. ენა Ø იმის შესაბამისად, თუ ვის მიმართ არის დაწერილი, შეიძლება გამოყენებული
იყოს ყოველდღიური სასაუბრო მეტყველება,
ან:
თავაზიანი მეტყველება. Ø გამოიყენება სიტყვები,
რომლებიც შთაბეჭდილებას მოახდენს მკითხველზე, დააინტერესებს მას; Ø გამოიყენება სხვადასხვაგვარი წინადადებები, რომლებიც თანმიმდევრულად
ებმის ერთმანეთს.
4. ფორმატი Ø შეიძლება იყოს ქაღალდზე
ნაწერი ან ელექტრონული.
(2) გრამატიკული კანონზომიერებები შედეგები: II. 3; II. 5,
II. 11
(3)
ფუნქციური სამეტყველო ქმედება
შედეგები: I. 1; I. 2; I.
3; I. 4; I; 5;I. 9; I. 13; I. 14; I.
15
1.
სამეტყველო ქმედების სხვადასხვა ტიპს (თხრობას, აღწერას, შედარებას, დასაბუთებას) თავისებური სტრუქტურა-აგებულება აქვს; 2.
მეტყველებისას გამოყენებული ენობრივი საშუალებები
შეესაბამება სამეტყველო ამოცანას; 3.
სამეტყველო ქმედება შესაძლებელია იყოს ზეპირი
ან წერილობითი სახის. წერილობით ტექსტში საჭიროა აბზაცების დაცვა, წინადადებათა შინაარსის
შესაბამისი სასვენი ნიშნების გამოყენება.
4.
სამეტყველო ქმედების შესასრულებლად მნიშვნელოვანია
სტრატეგიების აღმოჩენა და გამრავალფეროვნება.
|
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების გაცნობა
II ეტაპი. კომპლექსური დავალების შინაარსი (/განხორციელება)
|
დავალება 1. წერილი
პერსონაჟს პერსონაჟისგან
მოირგეთ მირანდუხტის როლი და მისწერეთ გერონტის წერილი, რომლითაც ადრესანტი
ადრესატს თავის შესახებ მოუთხრობს. შემდეგ
მკითხველის თვალით წაიკითხეთ პირველადი ვარიანტი, შეიტანეთ საჭირო შესწორებები
და შექმენით საბოლოო ვერსია. ნამუშევარში:
Ø წარმოაჩინეთ
ნაწარმოებში
აღწერილი საინტერესო ამბავი, მოვლენები, მირანდუხტის პოზიციიდან. Ø გამოკვეთეთ მირანდუხტის განცდები და ემოციები,
მისი დამოკიდებულება გერონტის მიმართ; Ø გამოკვეთეთ წერილის მიზანი და დაიცავით
შესაბამისი სტრუქტურა: მიმართვა, ძირითადი ნაწილი, დამშვიდებება, ხელმოწერა;
Ø გადმოეცით
თქვენი სათქმელი თანამიმდევრულად, შეარჩიეთ სიტყვები და გამოთქმები ადრესატის
გათვალისწინებით.
ნამუშევრის პრეზენტაციისას ისაუბრეთ: ·
რატომ ფიქრობთ, რომ თქვენი ნამუშევარი წერილია (წერ.
1, 2, 3); ·
რატომ ფიქრობთ, რომ მირანდუხტი ამგვარ წერილს მისწერდა
გერონტის - მოთხრობის სხვადასხვა ეპიზოდში მოცემულ რომელ მინიშნებებს დაეყრდენით (ტ. 1, 2; მოთხ. 1, 2, 3); ·
რით და როგორ გააუმჯობესეთ პირველადი ვარიანტი (ტ.
3).
|
|
|
|||||||||||||
საკითხი
ცნება/ქვეცნება ფუნქციური
სამეტყველო ქმედება - აღწერა,
|
სამიზნე
ცნების საკვანძო შეკითხვა/ შეკითხვები:
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|
No comments:
Post a Comment